zaterdag 21 augustus 2010



 Schoon Suriname o land van mijn dromen

Statig bespoeld door de ruisende zee.

Trots zijn uw stromen en heerlijk uw bomen

Fris waait de wind over land vanuit zee.

Surinaam gij zijt mij dierbaar

Land vol schoonheid overal

Land 'k wil u mijn hart verpanden

En u trouw zijn bovenal

       
Nimmer zal ik Suriname vergeten

Nimmer al vaar ik de wereld ook rond

Niemand kan immers de liefde ooit meten

Liefde gewijd aan mijn volk en mijn grond


Surinaam gij zijt mij dierbaar

Land vol schoonheid overal

Land ik wil u mijn hart verpanden

En u trouw zijn bovenal

2 opmerkingen:

  1. Een veel mooier en gloedvoller lied dan de indianenverhalen over een land van melk en honing, waarin het goed zou zijn oud te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed dat dit lied is vervangen, het zegt niets over de florerende economie van toen of bevolking dan alleen over natuurschoon.

    BeantwoordenVerwijderen